Sposoby obsługi awarii technicznych w nieruchomości

0
26
obsługa awarii technicznych w nieruchomościach

Awarie techniczne to nieodzowne zjawisko występujące w każdej nieruchomości budynkowej. Ich rodzaje uzależnione są od systemów i instalacji występujących w danym budynku. Ilość i częstotliwość usterek zależą od stanu technicznego budynku. Generalnie występują dwa schematy postępowania z awariami, które mogą mieć różne warianty i zakresy funkcjonowania. Pierwszy to brak tzw. pogotowia technicznego – zarządca lub administrator przy każdym zgłoszeniu awarii samodzielnie ją weryfikuje i poszukuje podmiotu – firmy bądź fachowca, który ją usunie. Drugi wariant postępowania, to wcześniejsze zawarcie odpowiedniej umowy z firmą świadczącą usługi pogotowia awaryjnego. Wówczas obsługę awarii czyli przyjmowanie zgłoszeń, ich weryfikację i usuwanie awarii przejmuje właśnie ta firma, raportując jedynie zarządcy codziennie lub okresowo na temat swoich interwencji. Zwykle odbywa się to za ustaloną opłatę ryczałtową, do której dochodzą koszty materiałów zużytych na usuwanie awarii. Zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa funkcjonowania nieruchomości jak i kosztów jej obsługi korzystniejszy jest wariant drugi. Pierwszy schemat postępowania może się sprawdzić jedynie w nowej nieruchomości, w której wiele systemów i instalacji znajduje się jeszcze na gwarancji. W innym przypadku zwykle okazuje się że poszukiwanie wykonawcy, który usunie nagłą awarię, zajmuje wiele czasu, brak jest możliwości weryfikacji oferowanej jakości usług, a ich ceny są zawyżane ze względu na konieczność podjęcia przez wykonawcę natychmiastowych działań. Warto więc zawczasu poszukać odpowiedniego pogotowia awaryjnego dla swojej nieruchomości.

Więcej na: https://www.rebelart.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here